Sunday, February 5, 2012

Aku Tahu

aku tahu rasa ini kau duga
kerana sering kali aku meminta
jangan biar aku cinta dia lebih dari sang Pencipta
dan alpa dalam kasih sayangnya

aku tahu rasa ini kau duga
untuk melihat sedalam mana cinta
pada Allah yang maha Esa
adakah aku bisa
atau hanyut terleka

sekejap aku lupa
saat aku sering meminta jawabnya
dan lupa meminta padamu
dan aku kembali saat ini
saat istikharah memanggil aku

mungkin ini jawapan istikharah ku
meminta agar menjauhkan aku dengan dia
kalau bukan dia yang tertulis di Luh Mahfuz untukku

tapi aku tak akan pernah putus asa
dengan apa yang Allah tulis untukku
semakin aku bertahan
semakin aku mencintai Tuhan

Aku menghalang kerana Tuhanku
Aku bertahan kerana Tuhanku
Aku sanggup kau tinggalkan
Asal Tuhan tidak menjauhi aku

Cintaku pada Tuhanku lebih agung
dari cinta yang kau lambung
Aku yakin telah tertulis jodohku
yang hanya Tuhan mengerti
Yang bakal diberi
bila tiba masa nanti
Jika bukan kamu
pasti ada, yakin pada Ilahi

No comments:

Post a Comment