Wednesday, February 15, 2012

Kembalikan Semula Aku Ke Lautan

Kembalikan semula aku ke lautan
biar terasa rindu
akan segarnya bayu hutan,
hangatnya kasih sayang daratan
yang tak pernah jemu menunggu

saat di lautan, ini yang ditunggu
mencencah kaki di atas lantai berbau tanah
tapi bila kaki menghadap muka ke daratan rindu,
hilang rasa kerna luasnya daratan,
ramainya pemilik rindu daratan

kembalikan semula aku ke lautan
biar sedar akan rasa menghargai
apa yang pernah aku miliki

kembalikan semula aku ke lautan
agar sentiasa menanti esok hari
kerna rasa takut mati
mungkin menghilang halimunan
di lautan penuh cerita

kembalikan semula aku ke lautan
biar aku rindu daratan
sedar aku kehilangan

(070212 *setelah hilang seminggu*)

1 comment:

  1. Pergilah... Kembali kelautan...
    Setelah lama di daratan...
    Engkau lupa daratan...
    Pergi kau dugong kembali ke lautan...
    ... ^^v

    ReplyDelete