Tuesday, February 28, 2012

Jantung
Kenapa degup kamu lebih laju
kenapa detak kamu lebih kuat
iramamu tidak sekata

sel darah
kenapa mengalir sangat deras
kenapa arusmu dapat dirasa d setiap urat
tengang tengkuk pelindung medulla oblongata

Kaki
kanapa selalu sejuk
sampai ngilu metatarsal dan phalanges

kemudian tertanya
Apa yang telah saya bayar untuk degupan jantung ini?
apa penghargaan yang telah saya beri kepada pemilik nyawa ini?
di mana jalan yang saya tuju dalam langkah kaki ini?
apa usaha yang saya kerjakan dengan jasad yang saya ada ini?
apa roh yang telah saya semadikan dalam jasad ini?

saya khilaf
INSAF
استغفر الله العظيم
تبنا الى الله

"Wahai Tuhan kami, kami telah menganiaya diri kami sendiri, dan kalau Engkau tidak mengampunkan kami dan memberi rahmat kepada kami, nescaya menjadilah kami dari orang-orang yang rugi" ( Al-A'raaf : 23)

" Wahai Tuhan kami, janganlah kau memesongkan hati kami sesudah Engkau beri petunjuk kepada kami, dan kurniakanlah kepada kami limpah rahmat dari sisiMu, sesungguhnya Engkau jualah Tuhan yang melimpah-limpah pemberiannya" (Ali `Imraan:8)

No comments:

Post a Comment