Sunday, January 2, 2011

Please welcome, the new chapter of ur life

hamparan sirus nmpak samar pagi ini. mungkin masi belum cukup wap air yang disejat dek Sang Suria yang masih berselindung d sebalik gunung ganang . pagi ini aku mecari damai buat penyedap hati yang gusar. berat hati untuk pergi, berat kaki untuk melangkah. ya. aku tidak harus leka dalam fiksi yang aku reka. harus aku bangun dari mimpi dan celik dari ilusi minda yang aku bina sendiri.

ya. aku masih belum bersedia.menghadapi realiti esok hari. sesi kuliah Semester 1 Tahun 1 akan bermula. beban tugas dan tanggungjawab mengiringi. terkadang aku terfikir, mengapa perlua aku memegan watak yang banyak dalam cereka yg boleh aku atur mengikut cita rasaku?

aku menyeru setiap roh dan semangatku yang tertinggal, berlegar2 di mana saja untuk kembali. biar makhluk ini boleh bersemangat memulakan perjuangannya di kisah yang baru. mungkin terlalu banyak yang aku alami pada kisah yang lalu, membuatkan aku membuang sedikit-demi sedikit jiwa yang aku punya.

aku bersenandung mencari jawapan. mengapa aku hilang jiwa. wahai sang diri, terpaksalah kau menghadapi kenyataan.

No comments:

Post a Comment