Wednesday, January 26, 2011

CUAK

Curiga lalu cemburu. bimbang tak mampu lagi bertahan di situ. terkesima tiada punca, tersedar dari mimpi  lena.tidak tahu mau berbuat apa. kadang terasa suda tiada makna, kerna semua sama sahaja. tapi mau saja dipertahan, biar jadi idaman. acapkali x mengerti apa ambisi, mengapa teruskan jika ini cuma ilusi bermusim.

mungkin bermula ditulis di atas kertas tisu, namun pasti akhirnya kan terukir di hati. aku cemburu akan itu. jangan ganggu. biar begini, berdua bersama. memohan jangan mucul, namun tetap terpacul.

ini sakit lagi menghimpit. tertanya tentang hak ingin memberontak, namun bukan empunya jiwa. mungkin saja saling menyimpan rasa, kerna lebih mesra. dan ada yang terpinga kerna menjadi yang biasa.

mengapa perlu rasa ini, di utara rasa tertanya, selatan kian menekan, timur kabur, barat tersekat. serabut semuanya hingga kelam kabut.

pasti saja akan mengalah, lalu melangkah. dan biar tertewas dibiar lepas bebas. pergi saja tanpa wasangka, tinggal saja tanpa kesal. tapi hati tetap tidak mahu hilang seri. jangan pergi. tetap di sini. walau masi tidak ketemu solusi.

biar begini tanpa posisi. biar Tuhan bagi solusi. bosan mencari jawapan, jangan tinggalkan. kerna ada yang masih menafi. takut hilang yang di sisi.

MOHON TETAP DI SINI, PENDAMPING KALA SUNYI, TEMAN KALA SENANG HATI.

sampaikan gelombang rasa ini, lewat gelombang delta manusia yang beradu. biar jadi mimpi, ingat kala realiti. jangan jadi ilusi.

I AM AFRAID TO LOSE YOU

No comments:

Post a Comment