Tuesday, May 1, 2012

Lambaian April, Mei lagi

Assalamualaikum

Mei tiba dengan kuntum senyum. gembira kiranya dalam hati, sampai kembang segala bunga-bunga dalam taman. inilah pertama kali berkumpul bersama syukbah 2k, sesi ta'aruf dan perbincangan dengan keluarga baru. gembira punya mereka. ukhuwah itu indah.

Dan pada jam ini, dalam ruang persegi, bersama jiwa yang telah berlari dalam aliran delta, masih bersendiri mencari makna hari ini. yang sepatutnya cuti namun pasrahkan diri untuk IPG Lestari. harus betulkan niat dalam hati, ini dibuat kerna ilahi.

menanti kali ke-enam sang suria terbit waktu pagi, amat debarkan hati. kerna mungkin apa-apa bisa terjadi.teruja untuk melangkah ke dunia duapuluhsatu. harus terus berjuang lagi, dan perbaiki diri. kalaupun yang lain x mampu, insyaAllah pimpin diri sendiri sudah memadai.instimewa juga buat para ibu, mari kita sama merai hari :)

lahar idea yang menggelegak dalam minda harus diletuskan di jalan yang dipilih ini, biar berkembang lebar tersebar sampai infiniti. syukur dibukakan pintu hati untuk bersama dalam komuniti.

mungkin akan luangkan lebih banyak masa dalam galaksi cinta ini agar lebih dekat dengan ilahi.. :)

Cinta? apa akan jadi pada hati yang x mampu termiliki sendiri? biar Allah yang mencantumkan dengan separuh bentuk hati lagi. sudah lali, tiada nyali mau berlari lagi. biarlah berhenti di sini dan melihat ke mana mau pergi.

walaupun utara rasa sengsara, selatan menekan, timur kabur, barat menyekat sampai kalut semua kelam kabut, harus terus tahankan. yang luka disembuhkan, yang rapuh dibentengkan, yang sakit diimunkan.

mematikan bisa buat jiwa tiada roh, lebih baik ditidurkan agar bisa sering belajar dan berwaspada.....


*sudah lama x menulis begini :)

No comments:

Post a Comment