Wednesday, March 21, 2012

Cukuplah Allah saja bagiku

Al-Baqarah : 286 " Allah tidak akan membebani seseorang melainkan kerana kesanggupannya"

walau sebanyak mana lelayang tanggungjawab yang terlepas talinya dari si pemilik, lantas dikejar agar x hilang, harus terus kuat. walaupun terasa penat berlari sendiri berdepan rintangan angin.

CUKUPLAH ALLAH SAJA BAGIKU.
Sesungguhnya sebaik-baik penolongku adalah Tuhanku
dan aku lakukan Lillaahi Taala

bukan nama, markah, darjat, 
tapi Redha dr tuhanku.

Semoga Allah permudahkan urusanku, dan rakan-rakan ku.
tetapkan hati aku, beri aku kekuatan,
Jauhkan aku dari sifat takbur
aku berjuang kerana Allah Taala...
dan buatlah aku lupa tentang kebaikan yang telah aku buat...

Kami merancang, Allah menentukan
Sebaik-baik perancang itu adalah Allah
dan kami bertawakkal kepadamu ya Rabb

Allahumma Amiin... 

No comments:

Post a Comment