Sunday, May 1, 2011

Mei tiba ^^,

Hey Mr. Blog! sudah lama x ketemu. biar juwita bersenandung kali ini.saat ini telah gelincir matahari, bebayang semakin panjang, telah lepas Asar. lokasi? juwita berada di dalam ruang persegi dia atas kerusi. ruang kecil ini selalu jadi tempat juwita menyendiri. memandangkan hari ini hari cuti, di mana lagi juwita kalau bukan di rumah, dalam bilik sendiri.

Hajat hati pada mulanya x mau balik rumah. biar rasa teruja bila cuti sem nanti. ada lg 3 minggu untuk dinanti. tapi bunda sudah meminta, gagahkan saja kaki melangkah. sanggup hujan diredah bunda, berkereta ke kampus juwita, pasti bunda rindu anak daranya. hehehe...

bicara tentang cuti. sebelum cuti, pasti ada exam kan? nampaknya juwita masih terkapai-kapai. belum bersedia untuk berperang di medan fikir. minda belum bercahaya, geliga belum digilap. sering saja juwita lari fokus. leka sungguh. hahaha

mei tiba hari ini, dengan hiasan sirus dinihari, dan kumulonimbus kala petang. juwita sabar menanti hari keenam bulan ini, juwita melewati fasa peralihan. usia meningkat lagi. banyak yang harus ditinggalkan. usia duapuluh. fikiran harus lebih matang. tanggungjawab juga semakin berat. kadang terfikir untuk tidak membesar. hiihi..

mei tiba. bermakna tiba bulan ke-12. nampaknya harus ucap selamat tinggal. kadang-kadang kita perlu putus asa untuk sesuatu yang lebih baik. juwita memang keras hati, tapi harus belajar untuk dilembutkan.. perlahan-lahanlah kau penat wahai hati. juwita haru berhenti melayan rasa.

juwita harus lebih gembira lebih ceria. biar apa badai menempa. biar gelombang semakin bergelora, teruskan saja. semua itu proses belajar dan pematangan. terus tabah dab jadi hebat juwita. biar tiada siapa di sekelilingmu, Allah ada. selalu ada. tetap akan bantu.

No comments:

Post a Comment