Thursday, February 3, 2011

Sakit terhimpit

derita tertahan tiada terluahkan, berantakan silang kata tiada jawapan. emosi tiada mampu disembunyi, sakit hingga tidak mampu terluahkan. terlalu banyak menyimpan.

cuba pasakkan di tempat ini, nescaya pasti kan terasa keliru minda celaru jiwa. bukan sepurnama dipendam, tapi bertahun tiada terlantun. sering disembunyi, dibiar lalu kerna kamu. terlalu banyak mengalah hingga x mampu lagi beralah.

saat inilah telah mati segala rasa. tiada lagi semangat waja, hilang sudah makna. biar, biar, biar hilang semua derita. berkecai segala duka. sudah, sudah, sudah!! biar sengsara dimuntah, kerna selama ini tiada terluah.

sesaat saja cuba mengerti, sedetik saja cuba hargai. itu memadai buat sang hati. tiada perlu dibina mahligai, tiada perlu santap diraja, cuma cuba mengerti mohon hargai.

bila hilang sudah percaya, sungguh hati mati serta merta. tiada lagi mampu kembali. tetap di sini kerna tak mau sakit lagi. canangkan saja apa dimau, kerna sudah tidak peduli lagi.

jika ini bukan apa2, sama juga buat di sana. itu hukum karma. mungkin hina, petingkan diri, hipokrit dan segala mazmumah, tapi apa ada yang sempurna? sampai bila x mampu serasi bersama.

tabah saja dengan segala. terbanglah ke empayar yang berbeza, mereka lebih mengerti, lebih menghargai. tinggal saja derita, kerna semua sia2. maaf jika ada yang berubah. hati sudah cukup lelah.

No comments:

Post a Comment